Home staging
Iste už ste o tom počuli. Prišlo to k nám zo zahraničia, a ak to funguje v desiatkach krajín sveta, bolo by naivné si myslieť, že práve na Slovensku to fungovať nebude. A áno, funguje to!
A V ČOM SPOČÍVA TEN "ZÁZRAK"?
Home staging je zjednodušene povedané príprava nehnuteľnosti na predaj. Úlohou je upraviť interiér aj exteriér tak, aby v záujemcoch nehnuteľnosť zanechala čo najlepší dojem
Na to, aby ste pripravili svoju nehnuteľnosť na predaj môžete využiť viacero techník. Najlepšie, ak využijete úplne všetky
MENEJ JE NIEKEDY VIAC
V prvom rade je nutné si uvedomiť, že pokial nepredávate hotelovú izbu, nie je nutné, aby váš byt ako hotelová izba vyzeral. V prípade, že predávate secondhandovú nehnuteľnosť, potenciálny záujemca už vopred vie, že sa v priestoroch bývalo. Nemusíte preto nehnuteľnosť úplne vypratávať.
Na začiatok stačí, ak si premyslíte rozmiestnenie nábytku tak, aby sa v nehnutelnosti dalo bez problémov pohybovať, aby záujemcom nič nezavadzalo pri obhliadke a vstupe do jednotlivých miestností.
Na každú obhliadku budete svojím maklérom predom upozornený, nechá vám teda ČAS na prípravu na prezentáciu. Nepodceňte to.
POTREBUJE UPRATAŤ
Je viacero typov domácností. Tá, kde má všetko svoje miesto, alebo aj taká, kde nič nemá svoje miesto. Je to prirozdené. Každý sme iný, každá domácnosť je iná.
V prípade ale, že chcete svoju nehnutelnosť predať čo najlepšie, je nutné si dať záležať na poriadku. Poschovávajte umyté riady, povysávajte, spracte si špinavé oblečenie, topánky,upracte hračky.
V domácnosti máte úložné priestory, využite ich. Poschovávajte nadbytočné deky, sošky, poutierajte zaprášené miesta, zviažte trčiace káble, nechajte vyniknúť nábytok.
Na čo vela klientov zabúda je balkón a sušenie oblečenia. Nezabudnite vysypať popolníky, vysušené prádlo treba spratať. Vyvetrajte a navoňajte svoju nehnuteľnosť príjemnou, nevtieravou vôňou.
FOTOGRAFIE A NÁBOŽENSKÉ SYMBOLY
V prípade, že sú fotografie Vašej rodiny dizajnovým kúskom v interiéri nie je nutné ich skladať. Ale….
Mnoho odborníkov pri predaji nehnuteľnosti odporúča, aby si majitelia pred obhliadkou odstránili všetky fotografie alebo umelecké diela s tvárou a očami, alebo symboly Vášho vierovyznania. Je to preto, že potenciálny klient sa môže skôr zamerať na obrázky ako na aspekty nehnuteľnosti.
Nechcete predsa aby niekto, kto príde k Vám domov a pozrel sa na Vaše obrazy a fotky, povedal – "Táto rodina nie je ako my", alebo "Sú o veľa viac odlišní ako sme my, takže si nemyslím, že táto nehnuteľnosť je pre nás tá pravá. "
Chceme predsa, aby sa klienti zamerali na nehnuteľnosť, nie na ľudí, čo v nej práve bývajú alebo bývali.
POUŽI ČO MÁŠ
Realitný maklér alebo odborník v Homestagingu Vám pomôže použiť kúsky z Vašej domácnosti tak, aby podtrhli jedinečnosť miestností alebo presvetlili priestor. V prípade, že Vaša nehnutelnosť nedisponuje potrebným kusom nábytku alebo doplnku, maklér Vám môže odporučiť si konkrétnu vec zadovážiť a zakomponovať ju do interériu.
Máte kávovar? Ponúknite záujemcom kávu, položte na stôl menšie občerstvenie, nezabudnite na vodu. Vypnite televízor, pustite radšej príjemnú hudbu. Prídu aj s deťmi? Pripravte sa na to. Pokiaľ sa u vás záujemca bude cítiť dobre, bude príjemná aj obhliadka, o to väčšiu máte šancu predať.
NIE VŠETKY IZBY POTREBUJÚ UPRAVIŤ
Ak ste sa práve z domova odsťahovali, netrápte sa s tým, že v niektorej z miestností nie je nábytok. Najdôležitejšie je využiť to, čo máte a rozhodnúť sa, ktoré z izieb sú pre obhliadku najpodstatnejšie.
Najdôležitejšie z izieb sú kuchyňa, obývačka, spálňa a hlavná kúpeľňa. Samozrejme záleží, koľko nábytku v nehnuteľnosti zostalo, a ktorú miestnosť je potrebné úpraviť.
Veľa záujemcov potrebuje napríklad vedieť, kde je najlepšie umiestniť gauč, poprípade, či do spálne zmestia veľkú manželskú posteľ. V prípade, že máte tú možnosť, zmerajte si dĺžku a šírku jednotlivých miestností. Budete pripravený podať záujemcom odpoveď na otázky, ktoré ich budú trápiť po návrate z obhliadky. Aj toto môže ušetriť Váš čas a zvýšiť šancu na predaj.
NÁZOR INÉHO POMOŽE
Váš domov si dekorujete podľa svojho vkusu a potrieb. Môže byť preto pre Vás ťažké pozrieť sa na priestor s odstupom.
Ťažkosti prichadzajú pri majiteľoch bývajúcich vo svojej nehnutelnosti 10, 20 alebo 40 rokov. Je pre nich obtiažne pozrieť sa na domácnosť inak ako na domov, ktorý už tak dlho poznajú. Mnoho majiteľov nechce vidieť chyby, ktoré ich nehnuteľnosť má, ale takisto zabúdajú na výhody, ktoré ich bývanie poskytuje. Častokrát sa stretávam s tým, že na otázku, čo je to, čo je na Vašej nehnuteľnosti výnimočné, neodstanem žiadnu odpoveď. Po menšej konzultácií a nasmerovaní klientov, si títo zrazu uvedomia, prečo svoju domácnosť tak moc milovali a strávili v nej veľkú časť svojho života.
Práve na to sú tu odborníci, ktorí Vám pomôžu pripraviť sa na proces predaja čo najefektívnejšie, a s čo najmenšou emočnou ujmou.
KONKURENCIA NESPÍ
Trh je rôzny a neustále sa mení. Raz je obdobie s veľkým množstvom záujemcov o kúpu, inokedy je obdobie, s veľkým množstvom predajcov. Tak či tak, vždy budete mať konkurenciu. To ako sa k predaju postavíte, tak Váš predaj aj bude vyzerať.
Pred každým predajom odporúčam popozerať si internetové stránky určené na predaj nehnuteľností, aby ste si spravili prehľad o tom, ako sa Vášmu bývaniu podobné nehnuteľnosti predávajú. Aké inzeráty sa Vám páčia, ako a za akú cenu by ste chceli alebo musíte svoju nehnuteľnosť predávať.
Prajeme Vám úspešný predaj